Selecció natural (parlem de l’assetjament als instituts)

En arribar a l’escola nova i presentar-se davant la classe, la Marta no pot deixar de pensar en aquell dia. Per què no pot esborrar aquest record de la memòria? El dia fatídic en que tot va començar i la seva vida va passar a ser un infern. Ràbia, por, solitud, odi. Segons les lleis de la selecció natural, els individus més forts i adaptats al medi sobreviuen, mentre que els febles tendeixen a desaparèixer. La Marta experimenta en la pròpia pell una autèntica lluita per la supervivència.

L’assetjament escolar és una problemàtica comuna que afecta gairebé un de cada deu infants i que, tot sovint, sobrepassa tant alumnes com professorat. Selecció Natural planteja la temàtica d’una forma directa i propera, a través d’un monòleg que interpel·la els adolescents d’una forma colpidora. Aquest espectacle de TeDebat permet als i les joves reflexionar sobre les causes, motivacions i conseqüències de les violències en el context escolar.

Aquí en pots veure un tastet!

Fitxa artística
Dramatúrgia i direcció: Laia Alsina Ferrer
Interpretació: Marta Hernàndez
Assessorament pedagògic i didàctic: Alba Castellsagué
Producció: Fundació Cultural de Granollers AC, amb el suport de la Diputació de Barcelona. Any 2019.
Durada: 30 minuts teatre + 30 minuts debat